fredag 28 oktober 2011

Vill varna känsliga läsare för starka bilder

Mansion har kanske bytt namn, men vi håller det för oss själva än så länge. Man vet ju aldrig. Dock är det det första namnet vi alla gjort tumme upp till, någonsin. På en gång. Namnet är lite töntigt, lite gulligt, lite häftigt. Precis som vi.
Igår gjorde vi om en gammal halvmonoton monstertung dänga till en riktigt dansant sådan. Så dansant att vi spelade den i tre timmar. Det var så himla kul. Och bra! Nu bär det av.
Efter repet ville vi inte vara sämre än vi är, utan gick till Radisson hotells lounge och drack finöl. Det var den mest tjusiga vardagslyx jag varit med om på ytterst länge. Kolla bara:






I lördags var det avsked för Anna som nu är i New York och ska vara det i tre veckor. (Så himla fräckt, med både den ena och andra betydelsen. Hoppas hon saknar mig för jag saknar henne.) Efter ett kraftigt alkoholintag svängde vi rumpa och hatt på Feed the horse. Ganska tjusiga var vi dock, trots det allmänna tillståndet:

(foto: Hannah Sommar)

En annan som svängde sin rumpa, helt i onödan, var denna, på ett fik dagen efter. Röd, hårig. Jag och Anna klarade inte av det hela efter vår gårdag, och fick lämna stället. De andra runt bullade upp med väskor för att slippa se eländet. Hur kan man INTE märka detta? KÄNNA detta? Det kan ju ENBART bero på att man brukar strutta omkring med elefantstringkalsingar till vardags och kommit så långt in i den feelingen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Niki-Yrla! Vill bara säga tack för en jättekul och inspirerande blogg! Jag tycker du verkar vara en så himla kreativ och driftig tjej, det är peppande att läsa. Skulle gärna höra mer om ditt musikskapande, hur det kom sig att du började göra musik. Och fler roliga bilder är alltid kul! Ha det jättebra! Hälsningar, Victoria

Niki Yrla sa...

Tack!! Vad glad jag blir, en lördagsmorgon som denna. Och vilken rolig önskning. Självklart kan jag skriva om det, och jag ska bli bättre på detta med bilder. Min dator är så fruktansvärt seg och mitt internet så hjärtskärande långsamt, så varje blogginlägg är ett smärre berg att beskriva. Men då jag vet att någon läser så krymper det smärre berget till en liten kullersten. Suger åt mig. Tack igen. Kram!

Niki Yrla sa...

Inte beskriva, bestiga skulle det stå. Min iphone lever sitt eget liv

Anna sa...

SAKNAR DIG!

Åh, du skulle varit med igår. Var på en fantastisk halloween-svartklubb. 500 snygga människor i en lokal med fantastisk techno och electro! alltså. galet. Ville att du skulle vara där! Flirtade med en brud i blå kavaj, men en kille som agerade plåster på mig kom ivägen. Hon gick. Jag blev asförbannad och fick äntligen utnyttja frasen "oh, could you just please FUCK OFF" och slängde iväg honom. Hans vänner skrattade åt honom och han skämdes så mycket att han inte ens vågade visa sig inom en tiometers radie efter det. Hurra!

Hm. Åh. hur som. SAKNAR DIG.

Anonym sa...

din vän i rutigt är snygg! hn borde flytta ner till lund.

Niki Yrla sa...

Freja? Hon är dessvärre Både stadgad och tvåsam!