måndag 28 november 2011

Hur man raggar flator i Göteborg.

Hej vänner, det var inte igår. Mitt internet är så vidrigt segt att jag hotar att slänga ut datorn genom fönstret gång på gång. Telia ska fanimig på sig en omgång då jag avslutar mitt vidriga, mobila bredband och att de knappast lär bli sponsorer till min blogg skiter jag i.

Jag har fått två önskningar på min blogg, till min stora förtjusning. En ville att jag skulle skriva mer om hur jag började göra musik, och en ville ha tips på vart man träffar tjusiga brudar i Göteborg.
Tänkte börja med den sista, för det tycker jag känns roligast idag.

Göteborgs flatvärld är som en skolklass, där de flesta möts i matsalen som kallas Kelly´s. Ölen kostar numera 33 kr istället för de tidigare 32, men det hindrar inte flatorna och dräggrockarna från att stortrivas och trängas i matsalen. Det sägs att det är relativt vanligt att ragga på Kellys genom att ge lappar till någon man tycker är het. Det har aldrig hänt mig, men ryktena florerar och jag vet faktiskt folk som det hänt. Vet också folk som varit på sin första dejt på Kellys. Andra långgatan är ett givet faktum (där ligger självfallet Kellys) innan man ger sig ut i arbetslivet, även kallat Klubblivet.
Allt som slutar på "illegal" är flatvänligt. Honky tonk illegal (huserar då och då i den fantastiska svartklubbslokalen Truck Stop vid Lindholmen) och Ingen är Illegal är några av organisationerna.
Andra sätt att komma i kontakt med lesbianer i Göteborg på ett snabbt och effektivt vis är följande:
* Flytta in i ett kollektiv. Ställen där det brukar finnas lediga rum är Tårtan, som är ett 14 personerskollektiv, eller Knarret på Hisingen med sina 7 personer.
* Gå en årskurs i Feministiskt Focus på Kvinnofolkhögskolan.
* Engagera dig i Aint I a woman eller gå med i Feministkören.
* Försök dig inte på Gretas på allvar.
* Gå med i alla auktioner mot bortförande av flyktingar du kan komma över. Alla flator går i sådana.
* Börja like:a kompisars snygga vänners profilbilder på Facebook. Vanligt förekommande taktik.
* Försök att tränga dig förbi de hushöga heterokillarna på klubb Guld på Nefertiti, så hittar du en del flator. Och på Feed the Horse på Jazzhuset finns också många snyggingar. Där kan man dansa, till och med bl a mig och Ck.
* Gör musik. Spela i band. Minst hälften av alla flator i Göteborg håller på med musik. Och de är snygga också, många av dem.
* Träna på Friskis&Svettis. Garanterat raggvänligt, och många flator med svällande armmuskler.
* Se dig omkring. Hela stan är full av oss. Fika på Caféva på Haga nygata. '
* Se dig omkring igen. De som inte är flator kommer förmodligen att bli det någongång, iallafall om de hänger på Andra lång. Eller gör musik.

--
Nu kan jag berätta den hårda sanningen om hur jag träffade Ida, vilket inkluderar både det ena och det andra tipset.
Jag hade sett Ida på vagnen och tänkt att hon var snygg men inte min typ, sedan såg jag henne i omklädningsrummet på Friskis (ja, ni ser) och tänkte att det var hon tydligen visst. Sedan kom hon på min och Alice spelning på RFSL ungdoms årliga julfest (av någon märklig anledning) och hon stod och såg sur och ytterst kritisk ut lutad mot en pelare, och hon var den enda av anständig ålder därinne så självfallet la jag märke till henne och undrade vad tusan hon gjorde där.
Sedan hittade jag henne på QX, av alla ställen i världen,tänkte att jag borde skriva någonting och diktade ihop något förföriskt om att jag ville ha en halv katt tapetserad bakom min toalett och undrade om hon kunde ordna det. (Obs, hon hade skrivit på sin sida att hon tapetserade) Hon var seg som tusan på att svara, men föreslog ändå både badminton och öl. Vi bestämde ett datum att ses, men hon bangade via sms för att hon var sjuk. Ytterst dålig ursäkt tänkte jag, men föreslog ändå en huskur (ingefära och den akustiska versionen av Eric Clapton - Leyla) och så svarade hon, och så fortsatte vi smsa flera gånger om dagen, längre och längre tills min mage var alldeles full av pirr.
Hon åkte till fjällen i tio dagar efter att hon frisknat till, och därefter skulle vi ses. Vid hörnet av 7eleven (sant!) och jag var så nervös att jag trodde att jag skulle avlida. Det enda vi hittade som fanns öppet denna söndagkväll var Bishop Arms, och vi slog oss ned med varsin skitdyr öl. De enda gästerna där var vi och ett gäng kostymnissar som var på afterwork. Vi pratade i 1,5 h och jag tänkte att hon var för bra och spännande för att vara på riktigt, och precis som jag tänkte att det här är ju kört och det finns inte en chans att hon vill ha mig, så drog hon tag i mig och kysste mig, till min -och alla kostymnissars stora lycka. På den vägen är det.

Såhär snygg var hon när hon hade sin examensfest i fredags:



4 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för denna utförliga flatguide! Jag ska tipsa vänner och bekanta om den. I vår ska jag följa den själv och hoppas då att jag blir helt översvämmad av rekorderliga fruntimmer :) Ha det bäst!

Niki Yrla sa...

Glad att du är nöjd med svaret!! Är det något annat du vill ha respons på så säg till.

Anonym sa...

Åhå vad roligt, jag ska hälsa på min bror och många tipsar om feed the horse. Men är det verkligen så gay som man önskar eller är det bara annat creddigt folk som kommer?

Anna sa...

Intressant läsning