torsdag 27 oktober 2011

Trumpet och tant

Sedan grannflatan hade sin trummhinnesprängarfest till kl 07 på morgonen har den generella respekten minskat avsevärt i min trappuppgång. Grannar spelar hög musik, sjunger med i låtar de inte kan, bråkar med tydlig stämma och artikulering, ligger utan ljudreducering. Lugnat sig något senaste tiden dock, men idag, idag nåddes piken. En granne har börjat lära sig spela trumpet. Lära. Sig. Spela. Trumpet. Ljud får denne, även om det skiftar sådär lite ledset mellan (minst) två toner åt gången.

Mitt nya tantintresse är att klippa ut spännande Allers-recept och klistra in i en tjusig bok. Om ni vill delge mig några fina recept är ni välkomna. Fisk, vegetariskt och spännande efterrätter mottages gärna.
Sedan har jag köpt garn. Nu är det dags för matchande mössa och halsduk. Färgblind som jag är tror jag färgen är
mintgrön. Folk bara skakar på huvudet och suckar. Så jag vet inte. Grön? Blå? Grå?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Världens bästa paj:
http://www.ica.se/Recept/zucchinipaj-med-pesto-258217/

Niki Yrla sa...

Tack för tipset! Enligt kommentarerna bör man vattna ur zucchinin innan. Urvattnad zucchini är en ny värld för mig. Här ska prövas!