lördag 29 oktober 2011

Tåg till Paris och moss-bollar

hela natten släpade jag omkring på en bäddmadrass och letade efter tunnelbanan till Paris. Allt jag hittade var en pytteliten kattunge, ett badhus, konstiga tunnlar och ett tåg där alla hållplatser hade seriefigursnamn. Hade dessutom fel pass med mig så jag borde ju givit upp från början.
Skönt att vakna och berätta för sig själv att det inte finns någon tunnelbana till Paris. Slutletat.

Igår började jag på min tredje plingplonglåt. Ida har önskat sig en plingplonglåt, och då vill jag ju göra den bästa till henne. Får se om denna kan bli det. Man får önska realistiska saker av varandra. Jag önskar mig en moss-boll. Hon gjorde moss-bollar igår (någon sorts julpyssel) och det var fruktansvärt gulligt. Och roligt. Kunde inte sluta skratta. Ska visa bild sedan. Har önskat mig att få min kökssoffa inklädd också, och det ska jag få. Problemet är bara att komma överens om tyget. Hon vill ha något konstnärligt och grafiskt, jag vill ha ljuv spets eller tantblommor.

Ikväll ska jag klä ut mig till Barbie.

Inga kommentarer: