tisdag 11 januari 2011

Sportgudinna dödar MIDI-synth

Om det är någon som är bra på MIDI-synthar kan jag säga att min har blivit galen, discoblinkar och stänger av sig när den vill (dvs mitt under inspelning, som den skadeglada jävel den är). Är detta ett common problem eller är det spöket som härjar? Har försökt slå sönder den sju gånger nu så jag är i behov av svar illa kvickt.
Jobbar på en ny låt. Så gott det då går med ovanstående problem. Den blir släpig, den blir tung, den blir go.
Gillar att ha gått från att skriva låtar om kärlek till att skriva låtar om alkohol, dekadens och sex. Well, musicerandet förändras i takt med livet.

Winter made us, winter killed us
I need, I try but I wont cry
Keep the focus, keep the strength
I will close my eyes, I will be the machine

--
Har jag kirrat svindyra löparskor, sportbehå och sporttights. Livet har fått mening. Idag har jag, efter två dagar av brutalträning, haft den vidrigaste träningsvärken jag någonsin upplevt. Den är icke skonsam. Har legat över bordet på jobbet och stönat att jag aldrig aldrig aldrig aldrig mer ska träna, precis som en gjorde i sin ungdom, förutom att "träna" hette "supa".

(Min charter nästa helg går till Köpenhamn och lesbiska houseklubbar med Caroline. Nu när jag har henne i mitt våld så måste jag försöka behålla henne ett tag.)

Inga kommentarer: