tisdag 27 november 2012

Unga mammor och odlat skägg.

Tant 101: Får min mamma mat också?
Jag: Hur gammal är din mamma?
Tant: 103.
Jag: Så hon var alltså två år när hon födde dig..?
Tant: Nej, tre år.
Jag: Okej. Isåfall är hon den yngsta som någonsin fött barn?
Tant: (överraskad och glad) Jaså på så vis?
Jag: För när man är så liten har man inte fått sin mens än, och då kan man inte föda barn.
Tant: Okej men FÅR hon någon mat eller?
Jag: ...Jo självklart får hon det.


Samma tant, senare på kvällen: (böjer sig fram och tittar på mitt ansikte): Du vet om att du har skägg va?
Jag: (skrattar så jag får ont i magen) Är det något jag INTE har så är det väl ändå skägg.
Tant: Jo du har skägg. Titta dig i spegeln så får du se.
Jag: Jag har tittat mig i spegeln. Känn på mitt ansikte, det är helt slätt.
Tant: (känner) Men kära barn, du har fullt av skägg. Mörkt skägg. Du måste sluta förneka det för dig själv. Om du inte accepterar det kommer du aldrig att bli lycklig.

Tillslut vet man varken upp eller ned ibland.
...Har jag skägg?



Inga kommentarer: