måndag 6 februari 2012

Hemska män och ett blått pekfinger.

I förmiddags kom det in några lärare till oss som varnade oss för att gå utanför dörren. Precis innan hade nämligen en 20-årig kille knivhuggit en liten tioårig tjej i halsen, så illa att läget var kritiskt, på en skola i Hjällbo och han var på fri fot. Så fruktansvärt sjukt. Inte ett enda barn syntes på skolgården idag, de fick inte gå ut pga händelsen. Sjuka värld. Sjuka män.

Idag har vi Mansion-repat! När vi väl kommer ut och spelar, då blir det andra tider i Göteborg. Vi låter ungefär som en blandning mellan the Cure och Joy Division med en extra dans-touch.
Jag älskar älskar älskar att spela bas.
Även om mitt överanvända baspekfinger blivit ärrigt, urholkat, vitt och blått. Citerar en viss person med liknande erfarenhet "Jag blir glad varje gång jag tittar på mitt såriga pekfinger, för då minns jag vad mycket roligt jag gjort med det."

Imorgon ska jag och Anna filma de sista delarna på vår film, innan vi ska börja klippa. Detta kommer vara det mest utelämnande någon av oss gjort. Det är en utmaning. Be prepared.

Inga kommentarer: