torsdag 1 november 2012

Tantlivet.

Eftersom jag inte kan sova på nätterna så har jag mycket tid att göra praktiska saker när jag är övertrött. T ex sätta upp kryddhylla ovanför spisen. Jag är sannerligen inte den mest händiga i lådan, så resultatet blev lite, lite snett eftersom jag inte trodde att vattenpasset stämde. (...)
Är otroligt känslig mot saker som sitter snett, men eftersom de här jävla betongspikarna sitter som berget får jag skylla mig själv.


Sedan försökte jag och Ck komma loss från våra tantliv. Planen var att gå på mingel och klubb, men vi gav upp den tanken ganska fort och satsade istället på att ta ett par öl istället. Det blev en öl. Man får jobba långsamt.



Och sedan fortsätter jag att leva mitt liv genom Blocket. Vissa vet verkligen inte att ta betalt, och dessa haffar jag. Dessutom träffar man så himla många fina, konstiga, tysta, pratiga människor. Vissa överlämnar man bara pengar mot saker med, under ytterst stela förhållanden, och vissa får man gå husesyn hos, få inspiration av och kan prata i en halvtimma. Dessutom får jag orientera mig i hela Göteborg (men främst Majorna...) med min iphone-karta. Det är roligt.

Fynd hittills denna vecka:
* Fantastisk hallspegel i teak, 200 kr
* Liten hatthylla (förvisso ganska ful och dyr men ytterst praktisk, och den ska målas/tapetseras om) 200 kr
Och så idag:
* Enplans-stringhylla 150 kr
* Det fantastiska stringsoffbordet nedan, 400 kr

1 kommentar:

Anonym sa...

Svampbuljong? Vad har hänt!!!???

Puss,

Ma