tisdag 30 oktober 2012

Aldrig blir jag planteringens furstinna.

Fortsätter min karriär som hemmapysslare med att plantera växt; en persilja jag köpt på Hemköp. Jord över hela växten, jord i hela köket. Men ackväl, planterad blev den. Nu återstår att se hur länge den överlever.

---
  Lägenheten nedan har jag vinkat farväl till idag. Sorgligt, lättande. Världens vackraste lägenhet. Men denna är stor, och den är min. Den där var aldrig min. Flyttstädade som en dåre, och fick värdefull hjälp av Anna och Emelie, precis som vid min förra flyttstädning. Vänner som hjälpt en att flyttstäda två gånger, hur väger man upp det? Denna gång gjorde jag dock det mesta och jobbigaste själv, sist gjorde de i stort sätt allt för att jag mådde så dåligt. Fina fina fina vänner.
Vi åkte från Kortedala till Kålltorp för att flyttstäda. Kom på att jag glömt nycklarna. Kul. Fick åka tillbaka och hämta. 

Anna trotsar alla höjdskräckar med sin balansgång.

hejdå fina golv. 

Du var en räddning och en pärla. 

Inga kommentarer: