tisdag 30 oktober 2012

Hemmets och hårets framfart.

Denna meningsfullhet i att gå upp på morgonen när man har ett hem att ta hand om! Idag gick jag upp vid halv åtta på min lediga dag och handlade, åt frukost till Ensam mamma söker, målade lite på listerna där färg dragits bort av maskeringstejpen och sedan började jag städa, möblera och slänga. Och snart har jag faktiskt ett HELT värdigt hem. Inte färdigt, men värdigt. Snart ska det vankas hyllor och gardiner och tyger etc etc.
Min myshörna i fönstret. Här ska jag sitta i min blommiga morgonrock som jag hittade på en gata i Paris, dricka te och blicka ned över fotbollsplanen där små barn kutar omkring och vrålar dagarna i ända. 
Världens mjukaste och dunigaste filt: Chili, Gbg
Lampa: Holmens second hand, Gbg.
Dyna: Emmaus, Gbg

Köket med Mattias i, kaffe och kakor som Anna bakat, i smörasken som jag bestämde var en kakburk. Man ser en glimt av den gula hallen också. 
Taklampa: En secondhandaffär på Studiestraede i Köpenhamn
Koppar, kuddar och smör/kakask: Emmaus, Gbg
Bord & kökssoffa: Blocket
Brödlåda: Second hand i Huvudsta, Sthlm

Vardagsrummet börjar ta form.Och tvn står i skamvrån, som sig bör. 
Soffgrupp och stringbord: Blocket
Trasmatta: Holmens secondhand, Gbg
Spetslampa: En numera nedlagd secondhand-affär vid Hornstull i Sthlm
Radiomöbel: Holmens secondhand, Gbg
Blomma: Willys container vid Vårväderstorget

Här ovan ska det hängas upp en spegel i teak som jag ska handla ikväll. Den har jag hittat på blocket.
Trasmatta: Ebbes hörna, Bellevue, Gbg
Hallbord: Fått av mitt gamla jobb
 


Min favoritgranne jag vill adoptera. Uno heter hon. Såklart. 
Badrummet!
Blomporslin: Fick gratis av en på Blocket samtidigt som jag köpte köksbordet
Kvinna: En bit av en sönderslagen tavla jag fick av Sannah
Min nya hårfärg. Är dock ljusare, och mer röd, än bilden vill säga. 

Såhär ser det ut när det är utsläppt. Malachai i Children of the corn demonstrerar ypperligt. 

Inga kommentarer: