tisdag 25 september 2012

Den svala trevlighetens samtal.

Igår på Friskis&Svettis pågick det ett oerhört drivande och innehållsrikt samtal mellan två kvinnor i övre medelåldern.

Kvinna 1: Jaså, du äter en banan du.
Kvinna 2: Jo, det smakar ganska gott faktiskt, såhär efter träningen
1: Jo, så kan det vara. Tänkte du komma på torsdag förresten?
2: Ja, det hade jag tänkt.
1: Jag hade tänkt att vi kunde gå ut och äta då.
2: Det låter ju trevligt.
1: Ingemar är inte hemma den kvällen heller.
2: Men då passar det ju bra. Så slipper han sitta och vänta.
1: Ja, så därför tänkte jag att om du vill så kunde det vara trevligt att gå ut och äta en bit då.
2: Det låter trevligt.
1: Den här BHn är förresten ny. (medioker och beige) Det är den de gör reklam för på tv, den är jättebra.
2: Jaha.
1: Riktigt bra är den faktiskt.
2: Ja, det kan jag tänka mig.
1: För det är ju den du vet, som är på reklam. Du vet den! På tv.
2: Jo, det vet jag nog.
1: Mm. Den är riktigt bra.
2: Vad kul.
(tystnad)
2: Har du också en banan.
1: (lite uppspelt) Jajamän.
2: Det blir väl gott för dig.
1: Ja, det är gott när man är lite småsugen.

Kära gode Gud, låt mig aldrig vara en så tråkig vän. Eller ha så tråkiga vänner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oroa dig inte. /Leip

Anna sa...

"(lite uppspelt)"

hahaha!

puss. kommer ej hända.

Anonym sa...

Men åh kan du inte uppdatera snart! Ett riktigt långt och smaskigt inlägg med mycket bilder på ditt och datt önskar jag mig. Tack snälla rara!

Goeb sa...

Lät nästan som om de hade någonting sexuellt på g... Har du sett min nya bh...?