onsdag 8 augusti 2012

Kortedala-bo.

Eftersom att jag inte fick någon respons på huruvida en borde bo i Kortedala eller ej så tackade jag helt enkelt ja, och fick den.
Fick den? Fick den!
Ja, det är sanning. Jag ljuger inte. Detta timanställda vårbriträde/musiker med sk "osäker inkomst" fick en lägenhet via Boplats. Ett förstahandskontrakt, och en lägga på 52 kvm med balkong och badkar, sprillans nytt badrum och sprillans ny spis och två rum och nära till vagnen och allting. På min födelsedag på fredag ska jag skriva under kontraktet. Sicken present va. Och hyran är ynka 3800 spänn i månaden.
Såhär gick det till:
*Ring ring*
- Hallå?
- Ja hej, jag heter Niki. Jag blev erbjuden en lägenhet och det stod i mailet att jag skulle ringa detta nummer efter visningen så nu gör jag det. Hej hej.
- Ja heeeej har du tittat på lägenheten?
- ....Ja.. (Nästan sant. Emelie tittade åt mig och skickade tusen suddiga bilder.)
- Vad kuuuuuul, var den fin?
- ....Ja.. (Emelie sa det.) Ja, alltså jag har tackat ja. På Boplats.
- Vad kuuuuuuuuul, då får du den.
- ...Va? Jaha? Nämen?
- Sex stycken till har tackat ja, men du står överst på listan så den är din. 
- ...Oj. Vad snällt. 

Så alla fina människor därute som borde bli mina grannar, sök lägenhet i Kortedala! Sökte där i ca en månad och sedan fick jag en.

Detta året har varit det sämsta året i mitt liv. Inget bra har egentligen hänt överhuvudtaget, allt har bara gått fel, åt helvete, nedåt och jag har mått pyton så jag tycker att jag förtjänar detta, mycket mer och ett gott slut på året överhuvudtaget. Ni andra med, för den delen.

2 kommentarer:

Mi.. sa...

FICK du en lägenhet?! :O
Kosta den inget? Coolt! :3<3

Niki Yrla sa...

Det är en hyreslägenhet, så nej, ingenting utom hyran förstås!