tisdag 24 april 2012

50 -60 -70tals-shopping.

Ägnade mig även åt lite förstaklassig shopping för pengar jag inte riktigt äger. Men om man har en vän som är granne med tre fantastiska second hand-affärer - vad att göra? Och ja, jag är några betydliga snäpp lyckligare nu.
1. Knallrosa besticklåda. Inte nog med att jag aldrig ägt någon besticklåda, nu äger jag en ROSA.
2. Gammal, gyllene cigarrlåda. Vad ska man ha i den? Ett frö? (Inköpt i Gbg, antikaffären på Haga Nyg.)
3. Orange plastskål från Husqvarna.
4. Orangeblommig plastburk som jag ska ha min müssli i.
5. Mattallrik, Gustavsbergs "Emma". Här ska samlas!
6. Smörask, från Kockum.
7. Ungsform, Kockum. (Inköpt i Gbg, Emmaus)
8. Grytunderlägg, Rörstrand. (Inköpt i Gbg, Stadsmissionen)

Det var en läsare som bad mig ha frågestund, det tyckte jag var fint. Jag har förvisso en evig frågestund. Fråga på, om ni vill veta något!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fantastiskt fina fynd!
Eftersom du sa att det var ok med frågestund, så kommer här en länk till en enkät som jag tycker verkar skoj. Svara på det du känner för!

http://nyheter24.se/blogg/quetzala-blanco/

Ha det fint!

Niki Yrla sa...

Tackar tackar! Jo jag är mycket nöjd själv.
Men jag får bara upp en t-shirt?