tisdag 24 april 2012

En liten valp och ett litet barn.

Denna helg har jag varit på besök i det ljuva, våriga Malmö, träffat en av mina äldsta och finaste vänner Tove (vi har känt varandra i tjugo år i år), hennes pojkvän och deras bebis Selma. Förutom då hon bet mig hårt i kinden var hon helt bedårande. Hon är en blandning mellan mops (50%), manchesterterrier (25%) och amerikansk cockerspaniel (25%) och innan jag for kissade hon ned min favoritkofta som minne.





På kvällen kröp hon upp till min famn. Hon kände sig tydligen trygg där, så kanske blir jag en god mor en dag. Efter jag åkt hade hon lagt sig för att sova i mina lakan. Äpplet.

På söndag morgon begav jag mig till Köpenhamn för att hälsa på Hanne och hennes son Pelle. Har inte träffat Hanne sedan September och inte Pelle på ett år. Vi bakade en kaka, la pussel och såg Pippi Långstrump. På Danska. (Inte dubbat riktigt, utan det riktiga talat lite tystare i bakgrunden och en man som på Danska sa t ex "Nu säger Annika att hon är rädd". Extremt förvirrande, och lätt yrselframkallande.) Mycket bra helg.


Inga kommentarer: