måndag 23 januari 2012

Golvkaos, mobilordning

Det här med att vara ute i sista sekunden är definitivt min grej. Idag lämnade jag in min iphone på lagning. En dag innan garantin gick ut. Fem minuter innan Expert stängde.
Det finns två knappar på en iphone. En låsknapp och en rund knapp. Min runda knapp fungerar ungefär var tionde gång. Låsknappen fungerar inte alls, vilket innebär att varje gång min mobil är påväg att ladda ur måste jag kuta till en laddare, för om den stängs av är det kört. Forever.
Det var väldigt spännande och exotiskt att vara iphonelös och nu fick jag en sådan där HTC-telefon så länge. Jag förstår inte hur man skriver åäö, eller gör någonting överhuvudtaget. Men det är ju bara tre veckor det handlar om, så kanske överlever jag.
Lånetelefonen jag fått är en spännande historia. Tydligen uppdagades en otrohetsaffär på den! Dock måste de meddelandena ha raderats vid årsskiftet för det enda jag hittar är en snubbe som gillar att klättra, och som går under falsk identitet (ibland kallar han sig Gustav i sina mail, ibland Lars). Och att hans facebookbild syns som "Jag" varje gång jag skickar ett sms. Får lite identitetskris.

Jag har fått nylackerade golv. Det innebär att jag har hela köket, plus min enorma hallmöbel, i vardagsrummet. Det är väldigt otrevligt. Och jag tyckte att golvet var fint redan innan. Börjar vänja mig vid kaos. Det är ju bra, någongång måste kaoset vara till ända. Kommer förmodligen avlida i dessa ångor inatt. Men man kan ju inte få allt.

Inga kommentarer: