tisdag 24 januari 2012

Peppdag

Skolan börjar bli så himla kul. Baslektioner, musikproduktionslektioner i högt tempo och sjukt bra föreläsningar. Idag kom två snubbar som heter Hugo och Paolo Lira och pratade om sina produktioner och låtskriveri och när jag väl lyckats koppla bort alla deras "liksom", "typ" och "såhär" så var det så jäkla grymt. De ska ha någon form av dansmusikproduktionskurs senare i vår, som tydligen ska vara för "avancerade djs" så den tänkte jag vara i form för. Vill bara lära mig, lära mig, lära mig.

Imorse gick jag upp tidigt och skrev en duett till mig och Jonas i min klass. Han är en fantastisk gitarrist och en riktigt bra egenlärd sångare. Det ska bli riktigt spännande att börja med den, A disease heter den och är den första gitarrbaserade låten jag skrivit på tusen år. Men den ska bli elektronisk också.

Jag är som delad i två delar just nu. Mycket känns illa, men jag känner att det kommer att bli bra. Något kommer att bli det. Tillfällen som dessa brukar jag inte ha lust till något allt, men jag känner en väldigt stark nyfikenhet och livslust. Tack vare skolan, mina vänner och mina projekt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner på mig hur bra det går för dig och hur rätt du hamnat. Härligt! Ma & Pa