fredag 23 december 2011

Nikidas jul.

Igår hade jag och Ida vår julafton. Vi åt tacos, smakade tryfflar, drack glögg och vin, lyssnade på pampig julmusik som vi ackompanjerade med pampigt vissel och öppnade julklappar vid granen.

Idas julgrisar i päronmarsipan och mörk choklad.

Min Ida i finfina köket. Det jag bidragit med här är hyllan och kaffemalen högst upp till vänster. Känns som en ära, då denna kvinna är extremt envis, bestämd och kräsen i sin inredning.

Adventsgranen vaknade upp en morgon och var en julgran!!


Förutom den fina fina presentkalendern jag fått av Ida genom hela december fick jag lappar med en liten skattjakt, som ledde till dessa underbara tu. Kommer bli fantastiska i mitt nya kök, och jag ÄLSKAR hällpipan på tekannan. Ser ut som ett liten gäspande marsvin.
Ida hade även köpt en sådan fin svart kånkenryggsäck som jag velat ha.. Men det hade mina föräldrar också, vilket jag råkade säga i telefon häromdagen. Sådan himla otur.
Min julklapp var att vi ska åka till Borås i Mars, sova på ett lyxigt hotell och gå och se Anna Ternheim. Det längtar jag till.

Om sex timmar åker jag till Stockholm! Det var fem månader sedan sist. Hej Stockholm.

Inga kommentarer: