söndag 25 december 2011

Barnjul och graviditeter

Godmorgon. Detta var delar av min jul. Mycket mat, vin, kalle anka, småbarn, julklappar. Alldeles för lite Karl Bertil Johnsson och Kan du vissla Johanna? men annars var jag nöjd. Mitt modershjärta brände i bröstet. Jag vill ha baaaaaaaarn. Det nya "komma ut" är att komma ut som gravid. Hänt tre gånger senaste månaden, varav två denna vecka. Min kusin ska bli plastfarfar vid en ålder av 37. Den ni. Någon annan som vill outa sig? Garderoben är öppen.
Jag är dessvärre inte gravid. Nu vet ni.
Min ljuvliga systerson Marcel med tillhörande far (Oskar) och sin nya Kånken-ryggsäck han fick i julklapp av mig. Han satt och kramade den ömt när han fick den. Och som de flesta vet är den inte speciellt kramvänlig. Ett barn med stil, med andra ord.

Syster Charlotte och Marcel.

Charlotte!

Det här med icketalang för bedårande julklappsinslagning går i släkten...

Marcel i finflugan visar stolt upp en rosa potta han hittat i leklådan.

Min far på juldagsmorgonkvisten visar upp sig i sin vackraste outfit.

Och jag har fått så långt hår att jag kan ha det bakom öronen. Här ska växas!

Detta var bara de få bilderna från min telefon, det kommer fler sedan! På mig och diverse bebisar. Håll ut!
I julklapp fick jag bl a en zoom (en till!), en svart Kånken, en husmodersbok och en stor bok om stickning. Känner mig huslig och glad. Ett år av sitta hemma och mysa, tack.

5 kommentarer:

Anna sa...

SNYGG chei. Du alltså!

Niki Yrla sa...

Nämen anna! Din udda tös.

Anonym sa...

Du skriver så bra Niki, sitter på jobbet och läser och skrattar högt!

Ma

KnuzZ sa...

Garvade väldigt ljudligt här hemma vid fotot på mitt paket till dig haha. Herregud. Nästa gång du Niki! Då du! Då ska det bli bättre;)

Niki Yrla sa...

Jag tar dig på orden, syster!