torsdag 10 november 2011

Därför är jag en tant.

Därför är jag en tant:
* Jag har en kökssoffa.
* Jag gillar likörer. Jag gör till och med egna likörer.
* Jag tycker om att lyssna på p2. I min kökssoffa. Och dricka te. Eller likörer.
* Jag följer Karlavagnen slaviskt, älskar Stina Wollter "hon är så folklig och rar" och önskar teman på programmen. (p4)
* Jag tycker inte om P3. (Det känns som att läsa statusuppdateringar av (söder-)folk jag inte känner, och struntar i, på Facebook.)
* Jag älskar tanttidningar såsom Allers, Året runt, Hemmets Veckotidning, Hemmets journal, Allas etc
* Jag tycker om att prata om vädret och hur gott/äckligt kaffet är.
* Jag kan alldeles för mycket om kungafamiljer (internationellt) för att anses vara helt frisk för min ålder. (obs genetisk skada)
* Jag pratar för mig själv då jag går i mataffärer.
* Det knakar om mig när jag stiger ur sängen.
* Jag älskar tantstorblommigt och spets. Hela mitt kök går i spets.
* Jag har en klänningsgarderob.
* Jag stickar.
* Jag har mina rutiner i det mesta och spricker de så blir jag orolig och obekväm.
* Jag blev lycklig då jag fick kasta ut min diskmaskin och börja diska för hand igen.
* Jag använder ett lilla-huset-på-prärien-förkläde med volanger då jag diskar.
* Jag har vaxproppar stup i kvarten.
* Jag och Ida hade en dejt i köket som bestod av att dansa bugg till dansbandskanalen på radion.
* Bland stureplanssnubbar och stureplanstjejer känner jag mig som något helt annat. Bland bögar och flator känner jag mig som lite av varje. Men bland tanter och gubbar är jag givet en tant.
* Mitt nya intresse: Klippa ur recept ur Allers och klistra in i en bok med vackra pärmar.

Därför är jag ingen tant:
* Jag tycker om andra tanter (tanter brukar mest gnälla över att tanter bara gnäller)
* Jag flörtar inte med barn på spårvagnen. Ler mest en aning obekvämt, eller på min höjd lite moderligt (om jag har pms)
* Jag är bra på att måla på läppstift
* Jag kan inte sköta krukväxter
* Jag är dj (det svåraste jag någonsin givit mig på att försöka förklara för en tant)
* Jag sparar inte presentpapper.


Ja, det är bara att räkna själva.

2 kommentarer:

Hannah sa...

Jag kom på en till grej på tant-listan! Du har ju faktiskt haft rosa hår. Väldigt Östermalms-dam sådär.

Niki Yrla sa...

Sant. Och vitt, silvergrått och silverblått. Sedan gnäller jag lätt uppgivet över krämpor också. Tantsidan väger då sannerligen tungt!