lördag 17 september 2011

Vart är electroclashen?

Mina grannar ovanför skrek nyss på varandra. Den ena vrålade "DU. GÅR. UT" (observera att jag har betongväggar så när sådant hörs tydligt så är det HÖGT) och så vrålades det rätt ut och smälldes i dörrar. Fast vem är inte tjurig efter denna sömnlösa natt? Inte så kul att höra på iallafall, särskilt inte när man har frossa och inte bör vistas utanför dörren.

Nu är jag electroclash-nostalgisk. Vart tog den vägen? Slutade den behövas? Slutade den vara kul? Slutade den vara bra? Googlade mig fram till att
1. Det var tio år sedan Le Tigre släppte Feminist Sweepstakes (känner mig gammal och lite olycklig) och
2. De har släppt en film som heter Who took the bomp?
Blir man inte lite lycklig, kär och nyfrälst när man ser detta bedårande klipp:


Inga kommentarer: