fredag 10 juni 2011

Jag lever!!!

Sämst i världen har jag varit på att skriva, t o m far min ringde och frågade om jag levde eftersom att jag inte uppdaterat min blogg.
Har jobbat som en vilde, sovit hos Ida som lever likt en utdöd generation utan vare sig internet, tv, vattenkokare eller mikro, gjort mycket musik, umgåtts och kanske främst haft min Mögla på besök i över en vecka och vi har haft fullt upp med att HBTQ-festivala, dricka drinkar, dansa, vara bakfulla, finna livets mening, tala monogami vs polygami och samtala om allt möjligt. Malin är det bästa som finns.
Vi låg tysta en kväll runt sovtid. Jag sa: - Här ligger jag och tänker på vad jag ska ha för tröja imorgon.
Malin sa: - Här ligger jag och tänker på könspolitik.
Ack, öarna är många! Men alla lika viktiga.

Jag har insett att jag inte kan några träd eller blommor eller några växtligheter alls, vilket Ida och Malin anser att man bör kunna. Vi skulle ha en gullig liten picknick och så skulle vi alla plocka växter man själv kunde och be de andra gissa vad de var. Malin och Ida tog kanske tio olika växtligheter, blommor, löv osv. Jag tog en kotte. Och ett grässtrå. Hade jag funnit ett lönnlöv hade jag kanske fått med det också. Så nu ska jag tydligen sättas i växtallmänbildning. Jag har hittills lärt mig Alm och Jasmin och Lupin. Fläder. En helt främmande värld.

Nåväl, till det jag kan. Jag har de senaste dagarna hållit på med en fantastiskt tjusig och ny produktion av låten härnedan:

Och från de tidigare 1:52 minutrarna är den nu ca 4:30. Akustisk, mycket långsammare, elektronisk, tung, drömsk, svävande, lite ny text och tunga dubsteptrummor. Övar mig på mitt dubstepskapande. Går bra. I helgen och veckan ska jag bjuda hem vänner som vill prata i slutet på den. Kommer bli spännande. Beräknar att ha den på Soundcloud om en vecka.

Kolla vad extremt långt mitt hår blivit! Som på den gamla goda blonda tiden.


Nu ska jag på grillfest hos Alice. Må korven flöda!

2 kommentarer:

C.Laïka sa...

Var inne på din MySpace, och vill bara säga att låtarna är fantastiska. Åh.

Niki Yrla sa...

Tack!! Vad glad jag blir. Finns nyare material på www.soundcloud.com/Niki-Yrla om du vill höra.