måndag 23 maj 2011

Dödsångest, manisk inspiration och bugg.

Det måste vara svårt att som ung förstå den dödsångest man kan ha då man är gammal och faktiskt kan dö pang bom när som helst. Man är ju rätt ofta utelämnad åt sitt öde, men då är det så extremt påtagligt. En liten gube på mitt jobb gick nyligen bort, och han låg bland de minst tippade. För det första hade han varit där hur länge som helst, för det andra var han hur vig som helst (ett klart livstecken i mina ögon, vilket gör mig själv till mycket mer avliden) och för det tredje var han ganska ung i jämförelse med de andra, dvs i de begynnande nittio.
Denna död blev chockartad och lite skakande för de flesta.
Igår skulle jag natta en av mina små fina tanter. Satt på hennes sängkant då en farbror ringde på larmet. Vi kan säga att han heter Melker och den avlidne Anders.
Jag: (i telefonen) JAG KOMMER SNART, MELKER.
Tant: (uppspärrade ögon och skräckslagen blick) Men... menmen.....
Jag: Vadå?
Tant: Hahahan... är ju.. DÖD!
Jag: Nej hjärtat, Melker är i allra högsta grad levande. Det var Anders som gick bort.
Tant: Jaha... men... åh.. jag fyller år nästa vecka. Anders gick bort på sin födelsedag, TÄNK OM JAG OCKSÅ GÖR DET.
Jag: Neejdå, det är ingen fara. Dessutom gick han inte bort på sin födelsedag, han fyllde år i höstas. Det minns jag, för jag minns hur glad han blev då vi uppvaktade honom.
Tant: Jaså... men tänk om JAG dör på min födelsedag...

Lilla.

--
Idag ska jag söka Music Collage. Vet inte vilket huvudinstrument jag ska välja. Tänker att de får välja åt mig. Om de nu vill ha mig. Ska spela upp denna låt:
Above you by Niki Yrla

Hoppas för allt i världen att de inte ber mig visa alldeles för detaljerat hur jag producerat den. Är nämligen i trans då jag gör de flesta av mina låtar; kan sitta i fjorton timmar i sträck utan mat eller vatten och sedan bara sitta med en nästan färdig låt och inte fatta hur tusan jag fick ihop den. Kallas kanske manisk inspiration. Kanske?

Och på torsdag är det då resa till Stockholm och spelning på Spy Bar. Har obegränsad gästlista till kl 01, så SKRIV om ni vill komma in gratis och dansa rumpan av er. Kommer bli tungt och gött mellan 02-04.

För övrigt ser jag ut såhär när jag dansar bugg. Helt värdelös är jag på bugg. Noll motorik, finkänsla, koordination eller vad tusan det nu heter. Men snygg klänning, det har jag.

1 kommentar:

Pappa sa...

Riktigt bra låt det där!!

P