torsdag 19 maj 2011

Sömnpratande, elefanter, house och bästisar

Lycklig är jag, för om precis en vecka bär det av till Stockholm. Ska träffa min Malin som jag inte fått se skymten av sedan Februari, vilket är skandal. Nästa vecka får vi iallafall ses och sedan kommer hon och bor hos mig i Göteborg, bara ett par dagar senare, i en hel vecka! Behöver hennes skratt, kärlek och kloka ord. Och hon behöver min gula rätt. Och mig, får en väl hoppas. Mitt trevliga sätt.

För dansen på spyan på torsdag skall jag giva er detta:

--
Ida är en kvinna av sömnpratande. Har en sådan där utmärkt app på min ajfon som spelar in när det talas i sömnen, men denna storslagna natt hade jag dessvärre den inte påslagen. Annars hade jag med glädje spridit den på bloggen, nu får ni tänka er det hela levandes i huvudet istället:

(mitt i natten)
Ida: Elefant.
Jag: ..Elefant?
Ida: Elefantporslin. Hur låter elefantporslinet.
Jag: Är det mitt elefantporslin?
Ida: Ja, hur. låter. elefantporslinet?
Jag: Jag vet inte.
Ida: VET du inte?
Jag: Nej.
Ida: Vet du inte hur elefantporslinet låter.
Jag: Nej. Men vad fin du är.
Ida: (sätter sig upp) Vadå fin, varför då?!
Jag: För att du börjar prata om elefanter mitt i natten.
Ida: Jaha.

Inga kommentarer: