onsdag 2 februari 2011

Alice vs Shane.


Alice sa igår att jag borde citera tanterna mer, men för att ha roligt räcker det ofta att citera Alice.
Igår sa hon:
"Det enda jag tänker på är öl. Högst upp (pekar på pannan) är det kolsyra, resten är gult."

Alice har nu två gånger från höra att hon blivit refererad till "Göteborgs Shane", alternativt "Hon som tror att hon är Göteborgs Shane" av två olika personer på den tiden då L word var i sin begynnelse och allt kretsade kring dessa karaktärer. Igår när vi pratade om saken var Alice kommentar om detta:
"Jag är ju verkligen inte Shane! För det första.. kan jag inte klippa hår. För det andra jobbar jag inte som... frisör".
(Eftersom det är det man i första hand förknippar Shane med. Gånger två.)

Alice kände inte riktigt att hon fick upprättelse för sin ickeShanehet i detta citat, men eftersom att Alice kom på många, många fler anledningar till att inte vara Shane så ville hon göra en hel lista på detta.
Resultatet blev följande:
* Skinntoppen som Shane bär då hon går förbi Bette & Tinas hus i säsong 1. "Jag skulle ALDRIG bära en korsett åt fel håll i skinn."
* Alice skulle ALDRIG säga "Guys.. släpp det, vi har inget med det att göra" som Shane säger till sina vänner när de diskuterar Bette och Tinas förhållande. Klart som fan att de har med det att göra. (Alice är en av de största skvallertanterna jag känner.)
* "Jag skulle ALDRIG få jobb på ett bröllop! Särskilt inte som frisör."
* Alice skulle förmodligen bli ihop med Jenny, men hon skulle aldrig FLYTTA IHOP med Jenny.
* Alice skulle aldrig ligga med en mäklare (som Shane gör i säsong 5). "Det bara känns konstigt"

Jag älskar Alice.

2 kommentarer:

Anna sa...

Läste detta inlägg nu, väldigt random. Vet inte ens hur jag hamnade på det. Men nu har jag skrattat högt. Åh Alice.

Och åh du.

Anna sa...

Läste detta inlägg nu, väldigt random. Vet inte ens hur jag hamnade på det. Men nu har jag skrattat högt. Åh Alice.

Och åh du.