fredag 11 februari 2011

7an och Simone de Beauvoir.

Igår var jag exemplarisk. Det händer mycket sällan, men ibland tänker jag att jag inte gjort något dumt på hela dagen. Brukar vara ganska tråkiga dagar. Men duktiga.
Jag:
* Var på planeringsdag, en dag som egentligen var min lediga. Var därtill en kvart tidig.
* Gick därefter raka vägen och bokade en optikertid, då jag insett att jag måste flytta tvn till halva rummet för att jag ska se något.
* Därefter vandrade jag i ösregnskiten och köpte mig en banan.
* Sedan gick jag och gymmade i 1,5 timmar. (Obs! Tredje gången denna vecka.)

Därefter var jag definitivt värd 1,5 halv öl, vilket jag gjorde med ett mycket fint gäng på
7an vid Kungsport!
Mycket underskattat ställe med gratis chilinötter.

"Expert-Ck" visar hur ett passfoto ska tas.

Alice fördelar ölen efter bästa förmåga, men vilseleder genom överflödigt skum.

Mathilda, Ck, Jessica, Olle, Sprallie, Ölen.
Väl märk detta gulliga tuggummi! Och den extrema skärpan på min telefon.

Alry-Lue och Ali-Sué på vagnen.

--
På vägen hem igår lyssnade jag på en radiointervju från 1970 med Simone de Beauvoir. På franska, förstås. Förstod ingenting. Njöt.

När jag var yngre brukade jag tänka att om jag aldrig får resa ut i rymden är inte mitt liv värt att leva. (La ned den grejen då jag förstod hur illa man brukar må när man svävar fritt i rymdfarkosten - klarar inte av saker som snurrar.) Nu känner jag samma sak, fast om att bo i Paris och lära mig franska. Jag har iallafall sänkt mina krav..

Inga kommentarer: