onsdag 9 februari 2011

icke-pk-farmor, bajsrör och blondångest


I lördags hade vi en skojig förfest hos Anna, men själva huvudfesten var desto skittristare. Stiliga var vi iallafall, jag och Anna. Men alltså, det grå på mina sidor och i bak; vad är meningen med det egentligen? Jag vet att det förmodligen är försent att ge upp, men varför har jag fått för mig att spara ut min naturliga hårfärg? Påminn mig, motivationen sviktar. Kolla vad stilig jag var i sensomras t ex:


--
Pratade med farmor idag som lät piggare än någonsin. Hon pladdrade på om vad alla hennes kusiners kusiner har för höga positioner i olika yrken, och det var någon med hästfarm och någon i "chefsposition på Ving" och sedan berättade hon hur spännande det varit och hur nyfiken hon varit när läkaren sytt i hennes ögonlock häromsistens. Och sedan självklart om hemtjänsten som är snälla men ibland är "svarta negrer" och att deras händer är svarta även när de har plasthandskar. (surprise) "kan ju inte de hjälpa, men de är duktiga så man får tolerera dem ändå"
Aldrig hört mina tanter på jobbet prata så, men kanske är min farmor hundra år äldre än vad det står i hennes födelseattest?

--
För övrigt har de varit här och fixat mina rör. Lite pinsamt när man tar hem folk och det stinker bajs i hela lägenheten. Senaste veckan har det dessutom varit jättefuktigt, så det har känt som en bastu med bajsångor. Nu luktar det Genkatuggummi istället. Bättre upp.

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag tycker att du är snygg som fan i super-väteperoxid-porrblont, men det är nog snyggare med det gråblonda på sidorna. Jag gillar i och för sig gråblont helt sjukt mycket. Dör nästan. Och jag längtar nog typ lika mycket som du tills hela ditt hår är i den nyansen! När du väl kommit såhär långt kan du inte ge upp!

Niki Yrla sa...

Ååh vilken pepp!

Anonym sa...

tycker verkligen det bleka är sjukt snyggt. så om du ångrar ditt naturliga val så vet du vad du ska gå tillbaka till!