söndag 2 januari 2011

Nyårslöften senaste 10 åren!

Det var snart precis ett år sedan; slutet av Januari. Jag var i Paris med Elin. Det regnade och jag var helt dyngsur. Jag mötte upp Saloua vid Hotel de Ville och vi bestämde att vi inte kunde vara arga på varandra. Sedan kom solen och vi åkte på scoter - sanslöst kul, sanslöst läskigt "du vet att jag har krockat tre gånger" - till fantastiska Colette, drack rödvin och så spelade de denna låt och den var så fruktansvärt jävla bra att jag var tvungen att fråga var det var.
Och det är den enda låten jag vill lyssna på idag. Helt underbar. Passar riktigt kalla, riktigt soliga dagar.
---------------------
Varje nyår sedan 2001 har jag skrivit nyårslöften/förväntningar på det nya året. Jag skriver en flera sidor och så tittar jag inte förrän det är dags för nästa nyår, och bockar av det som jag klarat.
Här är lite favoriter:

2001 (12 år)
* Sporta! Helst över 2 h per dag! (??? Sannerligen höga ambitioner. Självfallet inte klarat en milimeter av det.)
* Se på en fotbollsmatch! (Inte klarat)
* Försöka sluta bita på naglarna (klarat, med kommentaren "försökt asså".)

2002 (13 år)
* Få en kille!!! (Inte klarat, men enligt egen källa "påväg att klara massor")
* BLI MYCKET MER SOCIAL (inte klarat)

2003 (14 år)
Här handlar det mesta om snubbar; att lära känna killar i åttan, lära känna killar i nian, lära känna killar utanför skolan. Klarat det, tydligen. Och även, efter äkta tonårsmanöver, "vara mindre deprimerad" - vilket jag förstås inte klarade. Och träffa min syster för första (egentligen andra) gången, vilket jag klarade.

2004 (15 år)
Här händer det tvärvändningar minsann:
* Få en flickvän.
* Ha sex med ***** på en toalett (???! tonårsromantiken sprudlar)
* Vara lite mer sansad. (tydligen klarat)

2005 (16 år)
Här ville jag ligga. Och det klarade jag inte. Men tydligen var det riktigt nära att jag låg med en kompis på en bajamaja (tonårsromantiken sprudlar pt. 2) (detta minns jag inte)

2006: (17 år)
* Flirta utan att titta i kors/skela (klarat. tur för mig då.)
* Dricka vatten. Ibland. (inte klarat)
* Begränsa min alkoholmängd (......) (klarat)
* Måla en tavla (hippie. klarat tydligen.)
* Tro på kärlek (inte klarat)

2007 (18 år)
* Krossa många brudars hjärtan (???? fin ambition. det går utför.) (och detta klarade jag tydligen..)
* Inte låta **** frälsa mig (detta menades bokstavligt och det klarade jag, tack och lov)
* Fortsätta bästisa med Malin (det klarar jag alla år.)


2008 (19 år)
Här blev det mycket ligga igen.
* Ha sex med någon som inte börjar på S (klarat!) och "som är mig värdig".
* Ligga med någon som INTE bor i Göteborg (nämen! även det avklarat)
* Få Saga att skicka låtarna till mig (som vi spelade in året innan. inte klarat. fortfarande inte klarat!)

Och sedan kommer det för nära i tiden, så det håller jag för mig själv. Men min favorit för nästa år är:
* Flaggan i topp! Alltid.

Klart.
Men undrar lite hur den ska bedömas i slutet av året. Äsch.


3 kommentarer:

Zanzi sa...

Mina favoriter:

2006:
-Smörja in mig. Klarade tydlige det..
-Få en till sexleksak av Niki. Klarade halvt. Vad nu det innebär...
-Sporta. Klarade ej.
-Glömma Kalle, den tönten. Klarade.

2007:
-Bli påriktigt uttalat tillsammans med AddePaddeFadde. Klarade ej.
-Ha sex med färre folk än förra året. Med kommentaren: Hur många var det förra året?
-Skaffa vänner. (deprimerande) Och det klarade jag ju tydligen...
-Inte bli gravid. Klarade jag. Yes.
-Äta mer frukt. Ja.
-Ta sofistikerade glas vin. Ja det var grejer det...

2008:
-Ha mycket bra sex. Check!
-Ta fram Delfie ur källaren. Hon dog.

2010:
-Sluta röka. Check!

Ps. Jag minns bajamaja-incidenten. Det var på Hultsfred med en av våra tältkompisar. Nämner ej namn.. Men du vet ju.

Niki Yrla sa...

HAHA!!!! åh
inte bli gravid, så himla duktigt.
jag hade också "dricka sofistikerade glas vin". det måste vi skrivit ihop, annars är det oroväckande. hade även "inte röka i onödan" som jag klarade. man ba yes.

Niki Yrla sa...

och ligga med FÄRRE folk! jag älskar det!