måndag 3 januari 2011

Alice, Mansion, Ludd.

Tur för mina kollegor att jag gillar att plocka torktumlarludd. Annars hade jag anklagat dem för att vara världens sämsta grannar. Jag menar, såhär är det mer eller mindre jämt.
Torktumlare 1:

Torktumlare 2:
---
Idag har jag övat mixar inför fredag. Känns oerhört seriöst, men jag känner mig trygg. Minns förra vintern då jag repade och totalt bröt ihop (precis som de gör i alla låtar!) för att jag kände mig så kass innan jag skulle vara warm up till Fukkk Offf. Det skulle inte hända nu; jag känner mig så säker. Har gjort en mix jag ska börja mitt set med. Kommer bli riktigt bra. Men, jag spelar mellan 03:30-04:00. Kan man ens spela så sent? Känns mycket, mycket exotiskt. Och roligt som fan.
Stardust på Nefertiti på Fredag alltså. Öppet 00-04.
Vill promota Alice nya, sjukt fantastiska låt: Vi har ingenstans att ta vägen.
Underbar. Något helt nytt; i melodi och i sound.

Nu ska vi Mansion-repa, årets första gång. Hela bandet. Detta ska bli vårt år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar du luddet som i "det går väl an" eller mer som i att det känns trivsamt att plocka bort det? Jag är mer av den sistnämnda typen. Är alltid en liten konflikt som pågår i mitt huvud när jag hittar ludd. Typ "OM jag inte tyckte om det här så skulle jag bli arg nu." Det verkar som att det för övrigt ingår i "svensk mentalitet" (vad nu det är) att ogilla luddet. Så det känns bra varje gång jag hittar någon som inte ogillar det.

Niki Yrla sa...

Hurra! Jag är likadan, samma konflikt. Jag tycker att det är lite roligt och underhållande. Försökte bli lite arg en gång och muttra lite, varpå min kompis sa "men Niki, försök inte, du tycker ju OM att plocka ludd" och jag blev lite generad för visst är det sant. Inte första gången jag blivit kallad osvensk.. svensk = bitter, sur, lam och jantelagig. vem vill vara?