söndag 16 januari 2011

Att förolämpa en expedit med försök till att bonda.

Nu vet jag fortfarande inte vad jag ska ha för abbonemang. Var på elgiganten i Nordstan och försökte mig på lite hjälp. Expediten började med att ringa något nummer för att titta min genomsnittliga räkning:

Exp: Din medelkostnad ligger på 920 kr i månaden.
Jag: (lägger mig över disken) VA. Det är inte klokt.
Exp: Du har helt fel abbonemang. 920 är extremt mycket.
Jag: Måste du säga det en gång till! Det börjar kännas som ett psykologsamtal. Jag måste ju ha problem..
Exp: Men om du köper en iphone så är det gratis med surf till exempel. Tecknar du tele2 så är 1 gig gratis, sedan är det fortfarande gratis men det går mycket långsammare. Men med Telenor så kan du surfa hur mycket du vill gratis.
Jag: Hur mycket är 1 gig då?
Exp: Om du bara är på vanliga sidor som facebook och sådant så kan du hålla dig inom det. Men när jag var bortrest och streamade filmer, laddade ned musik och tv-program och sådant så gjorde jag av med 3 gig på en helg.
Jag: Men då har du ju också problem.
Exp: (ler försäljarleendet) Nej, det är det jag INTE har! För jag har Telenor.
Jag: Ja, men alltså jag menar psykiska problem.


Blev mycket krystat efter det.

En kan ju inte lyckas jämt.

5 kommentarer:

Josefin sa...

Hahaha! Alltså Niki, det där gjorde typ min dag!

Niki Yrla sa...

Fantastiskt, då lyckades jag iallafall!

Reb aka flatapan @ bdb sa...

hahaha <3

Mirijam sa...

hahaha! high five på den!

raquel sa...

HAHA