onsdag 19 januari 2011

Trist trist trist.

Vinterdeppet kommer sent i år tydligen. Well, en får väl vara glad för det iallafall. Men det är ett ganska starkt vemod. Allt jag håller nära har distanserats. Jag behöver sol och äventyr.
Men det kanske kommer nu. Köpenhamn i helgen, och spelar i Malmö på Ladyfest nästa helg. Paris i slutet av februari, vad det verkar.
I sommar hoppas jag att jag slipper jobba alls, förutom i spelnings/dj-syfte. Jag vill vara på fri fot. Det var fyra somrar sedan jag märkte av sommaren. Sedan vill jag plugga. Jag tvivlar på att jag kommer komma in på ljuddesign eftersom att det inte är några ansökningsprov (?!) och då får jag vänta till att söka in på dramatiska institutet nästa höst. Segt. Jag har sannerligen ingen gnista eller tro just nu.

Caroline och Julian har bott hos mig i två veckor. Det har varit så himla fint. Underbart sällskap, och lagad mat när jag kommit hem efter jobbet. De får gärna komma tillbaka..

Välplogat Vårvädersperrong kl sex på morgonen.

Dagens torktumlarludd.

"Det här är typ det roligaste jag vet!" - Caroline putsar läderskor.

Julian och Caroline. obs, vi alla har olika sorters yoghurt.

Att göra lätthanterliga räksmörgåsar åt liten tant som har svårt att hålla, samt avskyr att spilla.



ps. Mansion är bäst.

Inga kommentarer: