söndag 14 november 2010

död mick och provisoriskt bandnamn

I min närhet överlever inte saker så länge.
4,5 månader överlevde min inspelningsmikrofon. Har lyckats spränga den och kan ana att detta hände när jag körde någon form av brutal beatbox utan puffskydd. Himmel. Jag borde skaffa mig lite hyfs och logiskt tänk. Och en ny mick.
Så livet känns lite tristare nu. Men jag kämpar på, med min gravt sprakande mick. Synd att allt låter skit.

Tack för alla fantastiska namnförslag till bandet! Vi är dock inte ett dugg klokare. Vårt provisoriska namn är Mansion. En kompromiss för alla våra sexskämtnamn, som Laidy, Happy Mealf osv. (Försökte även få igenom Bonde söker fru som bandnamn igår "Alice, drick ett glas vin till så är du på".)
Mansion, alltså. Vad tycks? Jag vet inte. Känns inte helt..

Det har varit en brutalt späckad helg med plåtning till ett skolarbete med Nettan, Elins releasefest, och därtill var Hanne på besök. Idag ska jag bara äta marinerade tzaispett och dricka te. Sedan ska jag och Anna glögga och gråta till de Ensamma mammornas vilda bestyr. (Alkoholfri glögg denna gång, blev lite VÄL sentimental sist.) Anna; jag är så kompisnykär i henne. Och det bara växer!
Det känns fantastiskt. Jag är så jävla kär i mina bästisar. Mitt hjärta sprängs, på ett gött vis. Ni är underbara och jag är lyckligast i världen som får omge mig av de bästa människorna jag vet.
Puss och tack och hej.


En bild från plåtningen och en efter:







6 kommentarer:

sus sa...

Hmmm är inte typ överförtjust i namnet, nu när du frågar... låter lite som en amerikansk realityserie!

Mansion....ansion....sion...sionen...sions...scion...masion....press...drops...spore...score...Ms fox...

Fina bilder btw!

Niki Yrla sa...

såhär löd konversationen (på kellys, obs) (efter div öl)

freja: nu har vi ett provisoriskt bandnamn niki, alla är på utom du!
jag: vad är det då?
freja: MANSION.
jag: okej.. det låter lite som.. playboy mansion
freja: ja men det är ju det som är meningen!

sus sa...

Aha, I see. Nu tänkte jag att det också låter som hansson!

Hmm jobbigt läge...Men klart ni kommer på något, tillslut bara kommer det!

Niki Yrla sa...

<3<3<3

Anonym sa...

<3<3<3

haha, jag var visst inloggad som dig, eller du har nog glömt bort logga ut. men anna var självklart. puss

Niki Yrla sa...

Haha, åh Anna.

Anonyma Sus: Hansson kan vi heta!