torsdag 11 november 2010

Bandnamn och bebisar.

Vi repade igår och det gick skitbra, låtarna bara poppar upp en efter en och vi har redan ett sound! det är någon form av postpunk/postrock. Det är sjukt kul.
Vi har till och med kommit på ett provisoriskt bandnamn - hemligt än så länge - som väl alla är.. sådär nöjda med. Men det är så svårt! Vi är så sanslöst oöverens om just den delen. Jag och Freja ville absolut att vi skulle heta Tuna, det ville inte riktigt Ck och speciellt inte Alice. Andra namn som ratats är Flink, Karp, Plan B och Master. Lätt är det inte, men låtarna är vi sannerligen överens om och det är det viktigaste.
Kom gärna med förslag. Vad ska superbandet heta? Helst ett/två år och bestämd form utan något "the" för då spyr jag.

Igår pratade vi om hur texten skulle vara på en av våra nyaste låtar.
Alice: Det måste vara en text som får folk att bli kära i oss.
Jag och Ck: (nickar instämmande)
Alice: Typ något med... baby?

--
Just det: Till alla Alice-fans som googlar sig in här så kan jag säga att jag igår lyssnade på hennes nya, hittills omastrade EP som hon spelat in i Grammofonstudion. Sjukt, sjukt, sjukt bra. Mina ögon tårades och bröstet svällde av stolthet. Ni har mycket att se framemot!

5 kommentarer:

Sol sa...

Jag röstar för Kabat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sjukt bra bandnamn.

Niki Yrla sa...

meh, vadå Ck får all cred.

Niki Yrla sa...

kanske en blandning. botéus, kabat, åström, holmberg. åberg kabatus?

s sa...

Alltså sorry niki och freja, men kabatus är rätt nice ;)

fler förslag:

bebé

syntax

syntes

stenåldern

tets

fenik

kifralka

lirko

nakaja

yrslan

taurus


Ordbajs på hög nivå.... haha!

Anonym sa...

jag röstar för åberg kabatus!