fredag 17 september 2010

SPELAR LIVE IKVÄLL

Okej, för alla som suttit och tänkt att fan, vad trevligt det vore att se Niki spela lite akustiskt just ikväll, så har jag goda nyheter.
Niki & the Dove har ställt in sin spelning på Ladyfest på Henriksberg, sjukt bra band för övrigt, och nu har de bokat mig och Elins band; grymma Preacher & The Bear. Eftersom att Cicely inte är på plats och Ck bangade så blir detta en Yrla-spelning i gammal anda med två körbrudar (Freja och Tove), mig och lånad gitarr (min är på lagning). Well. Ska göra mitt bästa.
Blir inget nytt a la Organized Violence och Summer Tunes, men ackväl Crowd, Januari, Timekilling och ett par nya dängor. KOM!

/Äckelnervös_tjej88

Pepptalk inför spelningen:
Jag: Lyssnade på Niki & the dove och de är skitbra.
Freja: Jo, och det var många som peppade på att de skulle komma.
Jag: Och att de inte ens gått ut med att de ställt in! Det gör en ju inte mindre nervös. Så måste man göra sig snygg också. Känner mig då inte läcker idag.
Freja: Nej, inte jag heller. Känns lite som att polera en bajskorv.

1 kommentar:

Zanzi sa...

Det där med att polera en bajskorv... minns att Freja använde det utrycket när vi var tillsammans också. Och guess what, Niclas använder det också. Sjukt ofta. Haha! På många sätt (mer än polerade bajskorvar) är Niclas och Freja väldigt lika som personer. Niclas är lite av en manlig Freja. Det tycker jag är lite lustigt ironiskt... ;)