söndag 29 augusti 2010

Tanten och havsdjuren.

Har en tant som brukar drömma mardrömmar, ha dåligt morgonhumör och ha ont överallt. Igår när jag kom in till henne var det andra kalasbullar:

Jag: Godmorgon!
Tant: (jätteglad) GODMORGON LILLE VÄN!
Jag: Oj, mår du bra idag?
Tant: JOTACK!
Jag: Har du sovit gott?
Tant: Jodå! Men kan jag få.... Kan jag få....
Jag: Vadå?
Tant: Kan jag få... Kan jag... Få...
Jag: ?
Tant: Räkor?
Jag: ...Räkor?
Tant: Ja.. Jag drömde att jag.. skalade räkor. Och åt dem.
Jag: Och nu är du sugen på räkor och vill äta det till frukost?
Tant: (generad) ....Lite..


GULLET.
Jag sa att ifall jag kunnat läsa hennes tankar och ifall därtill affärerna öppnat en timma tidigare (sju) så hade jag köpt räkor till henne. Hon blev jätteglad, tackade så hemskt mycket och började tala på om att hon gillar räkor och kräftor, men inte hummer minsann.

Inga kommentarer: