söndag 27 juni 2010

Midsommar och sprit.

Min näst bästa midsommar var nog för två år sedan när jag och Carolin var i hennes barndomshem i Värmland, och spenderade våra dagar med att hälsa på kor, titta på fotboll och vara djävulskt engagerade, dricka öl och grilla. (Förutom på själva midsommar då vi cyklade länge länge till Svanskog midsommarfirande där musiken bestod av ca 15 hobbydragspelande infödda som spelade hellre än bra, och varav en alltid låg en halv takt efter.) Det var en fin midsommar.
Men denna var ännu bättre. Jag och Ck kämpade livet av oss för att finna en öppen affär i denna stad, och tillagade en vegansk bulgursallad med det vi hann få tag i. Sedan drog vi till Huset i Guldheden där Susanna bor och det var underbar mat, underbara människor, ett underbart hus och väldigt mycket dans. Kom hem vid halv fyra, glad i hågen och med öl i håret. Hade inte med mig någon alkohol eftersom jag skulle jobba dagen efter, men folk bjöd friskt och glatt.

Igår var det spritfest i min tomma lägenhet, och trots att vissa bangade och rökmaskin och discokula uteblev så blev det en grym fest som slutade först då jag ville gå och lägga mig (kl 04). All sprit tog slut, vilket säger det mesta. Var så bakis att jag nästan spydde imorse, men tack vare Guds uppfinning resorb så överlevde jag och lyckades genomföra mitt extrema tvättpass.

Bilder kommer inom en framtid. Allt av värde (utom mina högtalare) är nedpackat, och således även kamerasladd.

Imorgon ska jag och mina krukväxter fara till Vårväders och få nycklarna. Den här veckan är jag busy busy. Jag vill bara sitta i kungsparken med diverse folk och dricka folköl till sen natt.

Inga kommentarer: