måndag 28 juni 2010

passionsfrukt och andra passioner.

Undrar om jag har packat allt nu. Allt, utom mina högtalare. Jag väntar in i det sista. Kanske tills imorgon.
Var och lämnade av mina krukväxter idag (två) i nya lägenheten. De höll på att flyttstäda för fullt och det såg förjävligt ut. Hoppas det är skinande imorgon! För övrigt borde man alltid resa med krukväxter, flera personer på den korta sträckan började prata med mig och berömde mina fina växter. En berättade att hon haft en passionsfruktväxt som fått frukter! Utan växthus och allt. Hade hon haft en like-knapp i pannan hade jag tryckt på den.

Fastnade inne med min ena tant idag. Hon var så söt och bjöd på jordgubbar med florsocker, frågade mig ifall jag lätt blir förälskad och att hon brukade bli det tills hon träffade sin man. Hon hade mest letat efter någon som skulle bli en bra far till hennes barn, och när hon väl fann honom (på en travbana, hon var spelmissbrukare enligt henne själv. Frågade om hon vunnit något under alla år, varpå hon blev tyst, tänkte och svarade: min man.) blev hon kär på kuppen. Då han dog ville hon inte ha någon annan. Fina, fina.
Sedan ville hon koka kaffe åt mig.

Ljuvligt opepp på två dagar flyttstäd, en dag målning och hela helgen jobb då det ska vara fantastiskt väder. Jag vill nakenbada på Saltholmen.

Inga kommentarer: