tisdag 13 april 2010

Uppsalafolk på besök!

Igår hade jag världens bästa dag, verkligen. 
  Jag och Caroline gick in till stan och satte oss med jordgubbar i Kungsparken (...?) med Emelie och Elona.
Sedan träffade jag Nettan och Malin som är i stan!!! Vi åt soppa och drack öl i solen på Pustervik, och det var så himla fint att se dem i stan. Hoppas att Nettan kommer in på sin skola här, så att de flyttar hit. 
  
  Planen för kvällen var att gå på fest på Artisten, där Nettans syster går. Först skulle vi på förfest hos Nina, och herrehimmel vad djupt avundsjuk jag är på hennes lägenhet. Den har allt jag en kvinna kan önska; trägolv, högt i tak, snetak, vita väggar, stora fönster, fantastisk utsikt, SOVALKOV och sedan fantastiska petitesser som golvvärme, diskmaskin och tvättmaskin. Och en jättefikus. 
  Vi drack rosé och hade youtube-battle. Nettan visade upp några av sina fantastiska verk (och jag fattar verkligen inte hur man lägger in youtube-videos här, någon får gärna lära mig), och detta är bland det mest fantastiska jag sett. <-- En alternativ video till Stay the night med Alcazar - en strålande låt för övrigt, röstade på den sex gånger då det begav sig - och att de dessutom fick uppträda i dessa outfits med Alcazar på finlandsbåten gör det bara ännu mer underbart. 
  Jag är så lycklig över mina vänner. De är så jävla bra. 

På vagnen till stan fick Nettan och Malin i uppgift att dansa Alcazardansen för oss:
Lite bilder från dagen: 

Behövlig spontanshopping!

Malin och Nettan, ett av mina favoritpar. Underbara människor. 







Fikus. 

Inga kommentarer: