tisdag 13 april 2010

Gudmor och rätt broar

Idag låg jag i solen vid Lejontrappan då min syster ringde och frågade ifall jag vill bli gudmor åt världens finaste Marcel. Blev helt tårögd och jätteglad. Åh, det lilla knytet kommer att växa upp till världens bästa. Jag ska lära honom allt jag kan! Dvs beatbox-vissla, krydda mat och acceptera sig själv. 

Min fotogeniska gud/systerson.
  
  Ett problem är dock att han ska döpas samma helg som jag försöker få ledigt från jobbet för att dja på lesbisk festival i Göteborg. Kanske blir min dyraste och kortaste Stockholmsvisit någonsin! Om den lyckas bli av. Hoppas.

Gick hem över Göta Älvsbron (rätt?) och gick till en indisk mataffär och köpte på mig massor av soyakött, masala-röror och lime-pickles. Lyckligast blev jag då jag upptäckte att limepicklesen är PRECIS det de har i chutneyn på Shanti i Stockholm! Vem blev inte gladast? Gjorde världens godaste indiska gryta och grillade nanbröd till.
Solen gör mig glad. Så länge jag får vara utomhus är jag glad konstant. Det tycker jag om. 

Inga kommentarer: