onsdag 7 april 2010

pre-working lady

Älskar när saker blir bättre.
Kan rabbla upp flera, som flätas samman likt ett vackert drama:

* Blev uppringd av min chef idag som ville erbjuda mig ett femmånadersvikariat (med möjlig förlängning) fr o m om ett par veckor. Det är heltid och det är på den sidan jag jobbat i helgen, där jag trivts mycket bra. Helt fantastiskt! Löser penga -och sysselsättningsproblem. 
* OCH jag kommer vara ledig en hel vecka i sommar (...) och det är under pride. Betald ledighet alltså, i like. 
* Har haft lovebombing-umgänge idag med underbara, underbara människor och jag känner mig hel igen. Gud vad jag tycker om er. Fina, fina underbara människor. (En parentes; Det är väldigt få djupare samtal jag haft denna vår, eller vinter, som inte handlat om sex. Vad man än pratar om kommer man in på detta ämne. Det är oändligare än universum.)
* Har köpt mig ett duschdraperi! Slående stiligt; genomskinligt med små rosa hjärtan på. Handy man som jag är har jag hängt upp det på egen hand, efter två intagna öl. 
* Köpt mig världens dyraste te; grönt japansk körsbär. Förmodligen det första gröna teet jag köpt. Tiden är inne. 

Vill ha regn, vill ha sol. Umgänge och trevligheter. Jag är glad. Ser brutalmycket framemot badminton med Malin på torsdag därtill. 
Puss. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig och nu får du din belöning.
Puss på dig gullet!

Ma

Anonym sa...

hörrödu! blir det inget mer I dance alone? Nu bor du ju här tom!

Niki Yrla sa...

det blir definitivt mer i dance alone. går segt bara. vi har storslagna planer men letar en storslagen (och inte svindyr) lokal, med ett våningsplan och bra ljudsystem. tips? svart eller vit klubb, båda av intresse.

Anonym sa...

Antar att underjorden är kört? Hmm kolla med Winwin på tredjelång! Vet inget om ljudsystemet där men lokalen är sjyst! På sommaren är grymt ställe stranden efter röda sten, du har säkert varit på svartklubb där!