söndag 31 januari 2010

I NYA LÄGGAN

kompost

balkong

Jag sitter, fullt uppkopplad, i min nya lägenhet. Det ekar om tangenterna. 
Faktan i livet är följande:
* Behöver nya persienner. Bytte i min andra lägenhet i somras, så det känns en smula bittert..
* Jag har städ/sätta-upp-saker-på-väggarnamani men mina städinköp bestående av svampar i alla former och färger, samt disktrasa och fibertrasa har inte räckt alldeles för långt. Frågade grannen som inte ville låna ut varken sopkvast eller dammsugare pga "allegiskydd". Jaja. Jag ska inte bo här på en månad, inte mitt problem.
* Behöver måla om rummet. Helst alla, men mitt rum är viktigt!

Roligare faktan:
* Går tusen bussar hit! Eller iallafall tre. 
* Vi bor 10 min från ikea där jag idag shoppat för över 1000 pix.
* Det kommer bli grymt fint och mysigt här!
* FÖRVARING FÖRVARING + KOMPOST!!
* Vi har en soffa!

Roliga faktan utöver lägenheten:
* Förbered er inför DRÖMKÅKEN. Göteborgs svar på Högkvarteret, om man ska associera och jämföra och dra paralleller, men det ska man inte. Håll utkik, mer fakta kommer inom kort. Men Göteborgs queerpubliv kommer aldrig bli sig likt.
* I DANCE ALoNE på Röda Sten... 
För övrigt har jag trillat in lägenheten. Halkade utanför min lägenhet vid Globen för ett par veckor sedan, och halkade nu utanför Memoargatan. Känner mig som hemma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAA om drömkåken ens blir hälften av vad högkvarteret är kommer det bli toppen och megagrymt! (fast det kommer naturligtvis bli MINST lika mycket som högkvarteret är).
Om ni behöver hjälp till detta underbara initiativ hojta högt. Jag är på!

Niki Yrla sa...

klart vi vill ha hjälp! eller snarare, hör av dig med förslag om du vill arra något eller saker du vill ska hända! det är världens mysigaste.