söndag 31 januari 2010

menstjej, rotlöshet och bloggläsare



Skriver från ett sprillans äkta (försenat) X2000. Jag brukar verkligen inte släpa med mig min lilla mac-smula, så detta är en mycket speciell upplevelse. Kom på att jag faktiskt kan klippa film och pilla på mina halvtaskiga remixar under tiden, och det är fantastiskt! Har skrivit vidare, och strax klart, på min låt som heter Keep Distance. Märks att jag har mens då jag blir rörd av mig själv, lyssnade och tänkte "buhu, den är så... stark!" och det är den egentligen inte alls, det är bara brutalt djup bas och ett ganska schyst flow i bakgrundssången. Vrålar till då den är klar och ligger på majspejs.

Ska dja på huvudfesten på Lesbisk festival i Juni, kanske lite för tidigt att sprida det, men det är väl kul. Akustiskt gig på Högkvarteret den 27e MarsVagina Day också!

Hjälpte Elona att flytta in sina saker idag, fick träffa hennes redige och trevlige karl Pontus också, och sedan firade vi vårt hem på Brunnsbo pizzeria. Jag sa till Elona "jag vill bara hem och ta ett bad" och fattade själv inte vilket hem jag syftade på. Är helt rotlös! Eller rotfylld. Två hem, två hyror, två städer! + två badkar. (och två balkonger, fast bara en inglasad).
Fina vänner, i sommar får ni tillbringa dagarna med filt och goda scones i parken utanför mig, och nätterna på balkongen med rödvin och musik.

(Ps.Har fått ett par anonyma snälla kommentarer på denna blogg, och jag blir hemskt glad, tack! Kom fram en tjej till mig för någon vecka sedan och sa att hon läste min blogg och jag blev brutalförvånad. Har ingen statistik-tjoffsan så jag fattar inte att någon läser min blogg överhuvudtaget, men hemskt spännande är det.) (Man får gärna skriva hej, jag blir töntigt glad. )

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej! Jag är dödsförälskad i både dig och din blogg. Följer den lika hektiskt som jag följer niotillfem, elsa billgren och popmorsa. Du är stört snygg och skriver sådär lättsamt och sprider en härlig homofläkt i denna heteronedsmittade värld (som man lätt kräks på i lite då och då). Tack för att du skriver. Ska bli spännande att följa ditt göteborgsliv, fastän det är lite tråkigt att man numer inte kommer ha lika stor chans att stöta på dig i stockholms klubbvimmel.
Du är grym Niki keep up the good work.
// en hemlig beundrare

Lina sa...

mmm, även jag tycker om din blogg. brukar kika in här ibland och blir alltid glad när du har lagt upp nytt. speciellt filmerna, åh vad jag tycker om dem. du verkar vara en pärla hörru!

Niki Yrla sa...

lätt värt sömnlös natt inför jobbfylld morgon när man får sådant här fint! men herregud om ni ser mig någonstans, säg hej för tusan! åh!