söndag 17 januari 2010

Hemliga skåpet, riskakor och mingel.

Senaste dagarna har jag gjort ytterst många sociala framsteg. I fredags minglade jag på Högkvarteret som aldrig förr, hade väldigt roliga och intressanta samtal med folk jag inte känner. Och igår samtalade jag med en kille på tunnelbanan och han fortsatte med min linje så att vi kunde prata lite till. Vi var nog de enda som inte var svinpackade halv fyra på morgonen.
Jag är lite stolt över mig själv. 
Jag och Louise analyserade livet och oss själva över två öl igår, och när vi ville gå vidare efter stängning kl ett så kostade allt inträde. Att både Kvarnen och Snaps har hundra spänn i inträde är ju inte riktigt friskt. Det slutade iallafall med sourcream-riskakor hemma hos henne, vilket var en bättre idé än något annat. Grymt fin kväll.

Jag har precis gått upp och detta är den sanningsenliga sanningen, nästintill live:
Och detta är kvällens mission. Jag och Jullan ska städa ut det som vi i två år kallat "Hemliga skåpet". Vi vet inte vad som finns däri förutom en madrass som är Azars och som jag sov på första nätterna i lägenheten. Allt annat blir en överraskning men vad jag har lyckats spana in på avstånd är: hemliga påsar, massor av jackor/skor samt ett par Hilton-tofflor. Det blir en pärs. 



1 kommentar:

Stefan sa...

Det är en ära att bli omnämnd i din blogg, visserligen som "killen på tuben", men ändå. Och det är intressant att jag kunde dölja min berusning så pass väl, jag är stolt över mig själv! Skönt att du missade då jag spydde vid Skanstull. ;-) Jag skämtar givetvis...