måndag 28 december 2009

Sjuk, pizza, Malin.

När jag var på arbetsintervju inför mitt jobb skröt jag hejvilt om mitt fantastiska immunförsvar. Nu känns det som att jag inte är annat än sjuk. Jobbade tolvtimmarspass igår och mådde förträffligt till fyra på eftermiddagen. Därefter kom allt på en gång: halsont, öronont, svaghet, extrem kroppsvärk och frossa. Gött liv! Kändes som att jag skulle svimma och när jag kom hem skållade jag mig i badkaret - men frös fortfarande - i 3,5 h.
Ringde och sjukanmälde mig imorse, och när Aurora svarade så kändes det himla tråkigt att vara sjuk. Jag gillar mitt jobb, mina kolleger och tanter och gubbar. Men sjuk som tusan är jag, och jag vill inte avliva mina små skröpliga.

Jag vill ha pizza idag. "Varje dag man inte köper pizza är en seger", men jag planerar ingen seger idag, så det får gå.


Pratade med min Mögli idag, hon ringde för ett par timmar sedan. Sist vi sågs själva och ordentligt hade vi såhär fint, men det var ungefär två månader sedan. Fast nu kändes det som att ingen tid gått. Det är så det är med bästa vänner, man bara tar vid där det slutade.

Inga kommentarer: