fredag 23 oktober 2009

Spöken och Avocadokön t ex.

Jag har inga inga inga jobb just nu. Jag är den mest panka tjejen som vandrat i ett par skor som är mina. Lite frustrerande, lite spännande. Man ska väl pröva på allt. Igår unnade jag mig iallafall en locktång för 125 kr, på Clas Ohlsson. Det var helt klart värt.

Igår ringde Carolins mamma mig från Värmland. Hon ringde fel, men vi pratade ett tag, hon är verkligen oerhört gullig. Det var roligt, men skitkonstigt. Och inatt har jag drömt fruktansvärt jobbiga drömmar hela natten som jag inte kunnat bryta mig ifrån, och när jag vaknade så kändes det iallafall som att allt kunde varit ännu värre. Gud. Jag känner mig helt slut.
--
Jag måste skriva en fantastiskt rolig sak som hände mig och Sannah på vagnen i gbg i fredags. (Har väl berättat detta för de flesta, men ingen ska behöva missa det.)
Sannah berättade att det spökade och krafsade i hennes lägenhet och jag berättade en del av vad som hänt i min lägenhet, med knackningar på badrumsgolvet, utdragna stolar osv osv.
Sedan bytte jag samtalsämne av någon anledning, och berättade om en dröm jag haft. Drömmen gick ut på att jag hade sex med en tjej och att hennes kön var en halv avocado (med kärna). Av naturliga skäl gick sexet inte så bra och hon sa att det kanske inte var någon idé, men det mest kärleksfulla i drömmen var att jag lade ansvaret på mig att det inte gick så bra och sa att jag verkligen ville lära mig.
Precis när jag berättat om denna dröm (jag vrålade inte ut det precis, men jag har en tendens att inte tänka på att det sitter folk runt) böjer sig en smått kufisk man som sitter mittemot mig fram och säger:
- Förlåt, måste fråga, har du sett den eller har du bara känt den?
Jag blev helt kall och stirrade på Sannah som stirrade lika skräckslaget och jag sa:
- Eh..... va..?
- Jag blev så nyfiken, har du sett den eller bara känt den?
- .......Känt vadå?
- Spöket hemma hos dig!

Herregud jag trodde jag skulle dö.

Inga kommentarer: