tisdag 27 oktober 2009

Att skriva en låt.

Att skriva en låt påminner alldeles för mycket om ett pussel/matematisk lösning/uppsats. Det är alltid de där små delarna som verkar saknas för att få ihop en klockren helhet; orden som inte kommer till en eller det där sticket eller den där trumman som var otajt på ett ställe och man inte får till samma ljud igen. Håller på med en mycket aggro-peppig låt under det förtjusande arbetsnamnet "LALALALA" i Garageband och jag har upptäckt allt möjligt nytt som man kan göra och det blir bra och är skitkul. Det stora problemet i detta fall är: texten. Sången är bra, lite för bra för att lägga om nästan.. Men texten är ju inte riktigt riktig, utan på någon svengelska. Ack, dessa små problem. 

(Jag måste försöka skärpa mig med detta att prata högt med mig själv, iallafall då jag är utanför lägenheten. Gick omkring på Sabis och kommenterade saker jag tänkte på lite hit och dit, alldeles för högt, och jag fick knipa igen munnen ett flertal gånger. Eller så får alla andra också börja prata med sig själva, så slipper jag utgöra en minoritet.)

Inga kommentarer: