tisdag 8 september 2009

HBT-avdelning på Sabbatsberg?

Idag läste jag i Kom Ut om planerade HBT-äldreboenden och det stod att stället de planerade en "regnbågsavdelning" på redan år 2010 var Sabbatsberg, där jag jobbar! Jag har inte hört någonting om det, men isåfall vill jag verkligen jobba där. Det vore helt fantastiskt! Visst, jag kan känna att det vore bättre som första satsning att utbilda all vårdpersonal, fast anställda som timanställda, i HBT-kompetens. Men samtidigt tycker jag att det är bra ifall det finns en HBT-avdelning som alternativt boende. Jag har inte märkt av så mycket diskriminering mot homosexuella inom äldrevården men jag vet ju att det finns, och vår lilla fina flattant vi hade på mitt förra ställe fick flera gånger höra att "sådant gör man bara med sin man" när hon försökte pussa på vårdbiträdena och tindrade kärleksfullt med ögonen. Det suger, men tyder på okunskap mer än något annat. 
Ska kolla upp det och hoppas på mer information.

Verkar som att jag kanske äntligen får spela skivor på Heroine snart! Återkommer...

 

Inga kommentarer: