fredag 21 augusti 2009

En sådan där fyllai-grej

1. Namn: Niki
2. Smeknamn:
 Niski Dickar. 
3. Ögon: Grönbrun
4. Längd: 170
5. Hår: vit
6. Syskon: en halv syster med en bebi i magen! Inte illa pinkat. 
7. Tycker du om att sjunga i duschen: Nä, nu sjunger jag i köket istället. Bättre akustik. 
8. Tycker du om att sjunga på toaletten: jag brukar sjunga på min favoritgubbes toalett. Har även hänt att vi dansat där. 
9. Födelsedag: 10 Augusti
10. Stjärntecken: Typiskt lejon
11. Bor:Globen
12. Kön: Brud
13. Höger eller vänsterhänt: Högerhänt men vissa saker med vänster
14. Vad söker du i ett förhållande?: Någon som kan ta ned mig på jorden lite då jag svävar iväg. Jag kan vara både tanklös och självisk, utan att mena något ont. Sedan vill jag inte veta av en massa svartsjuka och självmissnöje. Trygghet, intensitet, passion och lugn är bra skit. 
15. Har du någonsin varit otrogen?: Ja.
16. Civilstånd: Har ett ganska lyckligt singelförhållande med mig själv. 
17. Har du en bil: Tack och lov varken det eller körkort. Har fått höra att jag skulle bli en usel bilist. Är beredd att hålla med. .

Favorit frågor:
 
19. Film:
 A Love song for Bobby Long. Och the Reader. Och Tillsammans. 
20. Favoritlåt: Yeah yeah yeahs - Miles away, Cat Power - Cross bones style. Just nu: Little Dragon - Twice, Ellie Goulding - Starry eyed (Jakwob remix) 
21. Band/Sångare: Yeah yeah yeahs. Och mina vänner: 6bpm, p5 records och Alice B. Ingen överdrift eller smöreri, det är ren sanning. De är bäst.  
22. TV: Lword. 
23. Skådespelare: kanske John Travolta.
24. Skådespelerska: Kate WInslet. och Julianne Moore. 
25. Mat: Allt jag lagar.
26. Favoritnummer: 2, och 4
28. Disneyfigur: hellre Astrid Lindgren och allt hon gjort. 
29. Färg: Kornblå

Kärleksliv
30. Planerar du att skaffa barn?: Ja, det ska jag nog lyckas trycka in någonstans. 
31. Vill du gifta dig?: Om jag hittar någon som jag älskar för alltid vill jag nog att den personen ska kunna ärva av mig utan krångel, och då kan det vara behändigt. Annars är det inte nödvändigt. 
32. Vid vilken ålder vill du skaffa barn?: Med Carolin tänkte jag att det skulle bli om kanske 2-3-4 år. Nu kan jag nog vänta tills 40. När andan och smartheten faller in kanske. Min syster har gravt försprång så jag kan öva mig där. 
33. Hur gammal vill du vara när du gifter dig?: 70. 
34. Kommer du att ha barn när du gifter dig?: Kanske det!
35. Har du en Pojk/Flickvän?: Nä
37. Skulle du kunna vara otrogen mot någon?: Det har jag varit, men det är inget jag planerar att göra om. 

Om dig som person
47. Vad tänder du på?: Utstrålning, tal. 
48. Hur långt är du beredd att gå på första daten?: Hur långt man vill?
49. Hur skum är du?: Mycket, tror jag. 
50. Vilka 5 personer gillar du mest och litar till 100 % på? Malin och Tove är de jag litar 100 % på. 
51. Vad tycker du om själsfränder?: Fint
52. Är det rätt att flirta när man har Pojk/Flick-vän?: Det tycker jag, lite grann, för bekräftandets skull. Var kvinna behöver sin uppmärksamhet. 
53. När grät du sist?:En vecka sedan, men innan dess var det tre månader sedan. Faktiskt. 
54. Vad är det som du inte förstår dig på när det gäller Killar/Tjejer?: Säger som gab: Tjejer snackar så jävla mycket skit! 
55. Är du glad?: inte speciellt i denna period
56. Varför?: jag var väl för lycklig innan denna period?
57. Vilken sak kan du inte leva utan?: aromat. soja. honung. popcorn. Bara matgrejer, what am i made of?
58. Kärlek eller Lust? båda. Fast i längden, kärlek. 
59. Silver eller guld?  Silver 
62. Har du någonsin badat naken? Ja, särskilt i badkaret
63. Sover du med gosedjur? Nä, men jag kramar mitt täcke. 
64. Har du några piercnings? nä
65. Vilken färg har dina underkläder just nu? brunarosanågonting, med lite mensblod i botten. 
66. Vilken låt lyssnar du på just nu? Ljudet av när Bullan borstar tänderna. 
67. Vad är dom 4 sista siffrorna i ditt telefon nummer? 9471
68. Vart vill du åka på din smekmånad? Någon liten skithåla där de pratar bred amerikansk slang
69. Vad är det mest romantiska du vet? Att knacka på oinbjuden, särskilt om man har distansförhållande. Eller bara små överraskningar. Oväntade sms. 

Resten får sväva i ovisshet.

71. Favoritsport ?: Promenera över Skanstullsbron eller längs Årstaviken. Matlag. 
72. Vad gör dig glad?: Bra electro, fina vänner, resa, om man shoppar något skitsnyggt och gärna otippat. Typ en tjusig karaff. 
73. Vilken är den nästa CD-skiva du kommer att köpa: Förmodligen French Attack! 2. 
74. Bär du kontaktlinser eller glasögon?: Nä men borde för jag är blind som en råtta.
75. Vilket är det bästa råd du någonsin fått?: Malin ger mig fantastiska livsråd hela tiden. 
76. Har du vunnit något speciellt pris?: En äventyrsresa till Jokkmokk med renar och hela skiten. 
77. Vilka är dina framtidsplaner?: Ska bli superkänd modell/musiker/dj i Paris. Eller något sådant. 
78. Vilken är den värsta sjukdom du har haft?: Ryggskott i en månad. 
79. Vad gillar du mest? Komedi eller skräck?: Komedi. 
81. Kramar eller pussar?: Sova ihop. 
82. Säger du något speciellt när du är arg på någon: Till mina tanter brukar jag säga "SKÄRP dig". Annars är jag ganska gladlysten.  Är jag arg på riktigt brukar jag se förbannad ut och inte säga så mycket. Vara tyst. 
85. Vad är du mest rädd för?: Tiden. Altets förgänglighet
86. Skulle du hellre vara rik eller berömd?: Rik. 
89. Har du mött Jultomten?: Huggit tag i hans skägg också. 
91. När var det senast du pratade med personen du tycker mest om?: tre timmar sedan. 
92. När känner du dig som vackrast?: När jag är positivt inställd. Då är jag alltid tjusig. När jag är negativt inställd är jag alltid ful. 
93. Har du några husdjur?: Ett djur vid namn Alice på en annan adress. 
95 När var det sist du var ledsen?: Imorse.

Inga kommentarer: