torsdag 20 augusti 2009

En helt vanlig Ficks-kväll.


Tove är det roligaste jag vet: 
Igår var vi på Ficks och svängde våra lurviga. Mot ett-tiden började Tove säga att hon hade en konstig känsla i sig, som en intuition och att hennes farmor säkert skulle dö snart. Hon blev förtvivlad och var inte alls på festhumör länge. 
När vi var påväg till nattbussen kom jag att tänka på att den där farmor-grejen kändes väldigt bekant. Kom osökt att tänka på en kväll då vi var i Paris och skulle ut på halaballo då Tove helt plötsligt blev helt gråtfärdig utan anledning och tog det som att hennes farmor skulle dö snart. Vad var det då? Jo, pms. Så jag nämnde något om det och hon bara ahaaa... just det, jag ska ju ha mens snart. 
Stackars farmor! Alltid detta offer för PMS-tänket. Gulle-Tove. Puss. 

En annan kul sak igår:
Jag och Tove dansade och utsattes för den där typiska "man går förbi och smeker ens arm/rygg med sin hand"-grejen som sker ungefär en miljard gånger på en vanlig Ficks-kväll. Jag var generellt väldigt irriterad hela kvällen och surade till totalt när det hände för tusende gången. Musiken var skithög (Riktigt jävla grymt livedj-framträdande av Cécile, en snubbe från italien) så jag vrålade med all min inre kraft och ilska till Tove: "JAG HATAR MÄN, JAG HATAR MÄN, JAG HATAR MÄN". På mitt sista jaghatarmän så blev det något fel med musiken så det blev helt tyst, och eftersom att alla dansade och inte pratade blev det VÄLDIGT tyst, så alla hörde mitt kvinnoseperatistiska utrop och folk runt mig - bl a den vidriga mannen - började skratta. 
Antar att mitt budskap nådde fram iallafall!


jag och christoffer på förfest hos mig

--
För övrigt älskar jag den eviga julstämningen på jobbet. Glöggen står framme, två tomtekoppar, en jultallrik och så två tanter som sjunger på alla möjliga julsånger hela tiden. (Den enas favorit är Stilla natt, och den andra är Tipp tapp). Idag fortsatte detta tema med att min favoritgubbe strålande lycklig önskade mig ett Gott nytt år. Jag tackade och bockade, lika strålande lycklig jag.
Det kommer bli en stämningsfull jul. 

Inga kommentarer: