onsdag 6 maj 2009

Klippt!

Bör tilläggas i farmorstoryn att hon frågade lite om Parisresan:
Farmor: Är det manliga eller kvinnliga bekanta du har i Paris?
Jag: En kvinnlig, en manlig och en... halvmanlig?
Farmor: Jaha, en sådan halvmanlig.
Jag: Ja, eller han håller på att byta kön.
Farmor: Jaha. Kommer de från fina familjer?
--
Förutom en panikångestmorgon efter hemska drömmar så har min dag varit ganska förtjusande. Låtit lockarna falla för en frisör vid namn Kristian som luktade McDonalds men klippte så ljuvligt att jag var tvungen att berömma honom stup i kvarten vilket gjorde honom en smula generad. Kristian på Hårgänget, gott folk, jag rekommenderar! Malin såg och insåg och har bokat klipptid redan imorgon.
Kändes som ett förfall att klippa mig när jag kommit så långt. Men i kristider måste man vara drastisk. Och tjusigt blev det. (Se bilder nedan.)
Sedan har jag hunnit med fikalunch med Malin, en liten spelning på Fridhemsplan med Tjocksmockelock (där vi fick blommor och allt!) och en tekväll med avocadosmörgås och förmodad grissmula hemma hos Malin därefter. Analytiskt, djupgående, ytligt och bra. Inget jobb i sikte, men man kan inte göra allt hela tiden. 

 




2 kommentarer:

Stifflert sa...

Vad fint det blev! Du passar asbra i nya frillan :)

Tove Daa sa...

apasnyggt!