måndag 4 maj 2009

Farmor på nya äventyr.


Idag fyller farmor 89 år, hipp hipp hurra!
Ringde för att gratta:
Farmor: Jag var bjuden på kalas i förrgår. Sedan kom hemtjänsten igår och då sa jag att jag var bakis så att hon fick komma någon någon annan dag. Jag trodde det var en alkoholfri bål, så jag drack på, men det var den ju inte. 
Jag: Ojdå, blev det såpass?
Farmor: Ja, och så blev jag ju bjuden på massa champange igår också, riktigt lullig var jag, så jag är bakis idag också. Men det är lite roligt. Det är roligt att dricka.
Jag: Jo, det kan det absolut vara.
Farmor: Det är ganska roligt att vara bakis också. Då är man fortfarande lite lullig. Det är spännande att göra sådant man inte får, hihi. Men det är ju ändå min födelsedag så då kan man ju få vara bakis.

2 kommentarer:

Niki Yrla sa...

jag gillar att den som fyllt i "trevlig läsning", "du är snygg" OCH "ses?" är anonym. sedan undrar jag om det är min farmor personen vill träffa, eller mig. spänning i vardagen minsann

Sofie Lindberg sa...

Hoho, jag skratta så jag grät.

Krama din farmor från mig.

/ Sofie